Eerste velddienstdag DR - Reisverslag uit Puerto Plata, Dominicaanse Republiek van Jan en Cisca Mijn - WaarBenJij.nu Eerste velddienstdag DR - Reisverslag uit Puerto Plata, Dominicaanse Republiek van Jan en Cisca Mijn - WaarBenJij.nu

Eerste velddienstdag DR

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Cisca

29 Oktober 2014 | Dominicaanse Republiek, Puerto Plata

Ik ben gisteren echt in het diepe gesprongen wat de velddienst betreft.
De openingszin en begroeting in het Spaans met de vraag of er iemand in het huis Engels spreekt.
Daarna verder met het getuigenis geven in het Engels en lektuur aangeboden. Ik heb hele leuke gesprekken gehad met een aantal mensen.
in de avond ben ik met een van de broeders naar een bijbelsstudie geweest het was bij een Dominicaanse man die graag wilde studeren in het Engels.
We studeerde uit het boekje wat leert de bijbel echt. De man maakt goede vorderingen en wil binnenkort de vergaderingen gaan bezoeken. Verder hebben we gisteravond een afscheid diner gehad met een zuster die terug ging naar Canada was super gezellig.
Later vertel ik jullie meer over onze ervaringen die wij mee maken.
Groet jes van mij en Cisca.

  • 29 Oktober 2014 - 19:22

    Gudrun En Frans Groeneveld:

    Lieve Cisca en Jan!

    Wat heerlijk dat jullie zo hartelijk ontvangen zijn door de brs en zrs!
    Ja, er zijn gewoon geen barrières voor onze grote Familie!
    Veel leuke en mooie ervaringen lezen we van jullie (zie Jan al dansen Cis!) en fijne contacten in het veld.

    Heel veel verdere mooie dagen (en maanden zelfs!) toegewenst, we blijven jullie volgen!

    Lieve groeten van Gudrun en Frans en Jehovah's zegen toegewenst!

  • 30 Oktober 2014 - 08:05

    Elsemieke:

    wat super leuk, klinkt allemaal zo anders als dat het hier gaat, heb het gevoel dat de mensen daar hongeriger zijn ! liefs miek.

  • 30 Oktober 2014 - 18:26

    Linda Van Dort-zom:

    hoi hoi.... na dagen steeds kijken of er al iets stond las ik ineens jullie bericht. Go wat zal het spannend zijn om in de dienst te gaan en de taal niet kunnen spreken. Gelukkig is Engels een wereldtaal..... en kan je daar snel mee verder. ik kijk uit naar jullie verhalen/ervaringen. Pas goed op elkaar en Jehovah's zegen. liefs van lin en tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Puerto Plata

Jan en Cisca

Actief sinds 08 Okt. 2014
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 12309

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 08 Februari 2015

ruim drie maanden naar de Dominicaanse Republiek

Landen bezocht: